Facebook Pagelike Widget

ACORDAREA TICHETULUI ELECTRONIC DE ENERGIE

Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale prin Comunicatul de presă publicat în 20.08.2025 a anunțat că : Platforma electronică EPIDS pentru acordarea tichetului de energie este funcțională

Consumatorii vulnerabili pot solicita, online, acordarea tichetului electronic de energie, în platforma electronică EPIDS, pe adresa epids.mmuncii.ro.

Tichetul are valoarea de 50 de lei/lună și poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, până la data de 31 martie 2026. Acesta nu poate fi înstrăinat.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Pentru facturile din lunile iulie și august 2025, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27 septembrie 2025.

Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.

În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.

Cetățeni își pot depune cererile de începând cu data de 28.08.2025 în două locații:

  • la sediul Primăriei – DAS Călan situat în OV Călan, str.Gării nr.1
  • la Punctul de informare situat în O.N. Călan,str.Independenței nr.14 (lângă Casa Căsătoriilor)

Cetățenii care au internet și doresc să își completeze cererea online, dar nu se decurcă singuri, pot beneficia de asistență la cele două puncte de lucru ale primăriei orașului Călan, menționate mai sus.

Pentru întrebări și clarificări, cetățenii ne pot contacta la numărul de telefon al primăriei Călan: 0254730223 interior 2 sau 3.

sau pot contacta call-center-ul ANPIS la numărul de telefon 021 9309 sau trimite solicitări la adresa de e-mail: sprijinenergie@mmanpis.ro.

  • Persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 lei;
  • Familiile cu venit net lunar pe membru de până la 1.784 lei.
  • Persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
  • Persoanele care nu au un act de identitate valabil;
  • Persoanele care beneficiază de servicii sociale în regim rezidenţial organizate ca structuri publice sau private
  • venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
  • venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
  • venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii şi casele de pensii sectoriale;
  • venituri din indemnizaţia socială pentru pensionari acordată în baza OUG nr. 6/2009 privind instituirea indemnizaţiei sociale pentru pensionari, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările şi completările ulterioare;
  • venituri din activităţi independente;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
  • venituri din salarii şi asimilate salariilor;
  • venituri din cedarea folosinţei bunurilor;
  • venituri din investiţii;
  • venituri din premii şi jocuri de noroc;
  • venituri din alte surse, definite conform art.114 şi 117 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare.

Sprijinul financiar se acordă pentru perioada 1 iulie 2025 și 31 martie 2026. Pentru a beneficia de acest sprijin, solicitanții trebuie să se înscrie în aplicație în termen de 30 de zile după ce aceasta devine funcțională.

Se depune o singură solicitare pentru toată perioada de sprijin, pe Platforma Electronică pentru Identificarea Destinatarilor de Sprijin – EPIDS, fie :

online, prin Platforma Electronică pentru Identificarea Destinatarilor de Sprijin – EPIDS

format tipărit, la oficiile poștale sau la primăriile unde este declarat locul de consum.

Pentru cei care nu au acces la internet, Primăria și Poșta Română vor oferi sprijin la completarea solicitării. Înscrierea se va face utilizând Formularul de solicitare a ajutorului.

În vederea verificării îndeplinirii de către persoana singură sau de către familie a condiţiilor de acordare a sprijinului, formularul de solicitare se completează cu următoarele informaţii:

  • numele, prenumele şi codul numeric personal ale solicitantului şi ale membrilor de familie, după caz;
  • datele de identificare ale locului de consum;
  • adresa poştală a locului de consum;
  • după caz, adresa de e-mail valabilă, prin intermediul căreia se vor face comunicările;
  • opţiunea de obţinere a tichetului electronic de energie în formă tipărită, pe suport hârtie

Sprijinul este în valoare de 50 lei/lună şi se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru al familiei care este major.

Tichetul electronic de energie se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar datele de identificare ale membrilor familiei declaraţi de solicitant nu se regăsesc înregistrate la alt loc de consum.

Destinatarul primește tichetul electronic de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului, în aplicația EPIDS

În situaţia în care solicitantul a optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite destinatarului în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la validarea solicitării în aplicaţia EPIDS.

Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie, care are rol de informare asupra existenţei dreptului la sprijin şi a valorii disponibile în contul de mandat poştal aferent locului de consum.

  • să utilizeze sprijinul pentru a efectua plăţi prin serviciul de mandat poştal prin intermediul Poștei Române, numai în vederea decontării facturilor de energie electrică emise în perioada 1 iulie 2025 și 31 martie 2026.
  • să nu utilizeze sprijinul pentru a efectua plăţi aferente altui loc de consum decât cel pentru care a fost emis sau pentru alte perioade în afara celei prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă;
  • să nu tranzacţioneze/să nu înstrăineze tichetul de energie.

– formular de solicitare a ajutorului (cel pus la dispoziție de către primărie

– act de identitate valabil al solicitantului precum și a tuturor persoanelor care locuiesc împreună cu acesta

– ultima factură de energie electrică – paginile care conțin codul de client și POD

Ministerul Muncii, Familiei,Tineretului și Solidarității Sociale prin Comunicatul de presă publicat în 20.08.2025 a anunțat că : Platforma electronică EPIDS pentru acordarea tichetului de energie este funcțională

Consumatorii vulnerabili pot solicita, online, acordarea tichetului electronic de energie, în platforma electronică EPIDS, pe adresa epids.mmuncii.ro.

Persoanele care nu au acces la internet pot depune cererile în scris la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale, începând din data de 28 august 2025.

Tichetul are valoarea de 50 de lei/lună și poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, până la data de 31 martie 2026. Acesta nu poate fi înstrăinat.

Cererile pentru acordarea tichetelor de energie se depun o singură dată. Pentru facturile din lunile iulie și august 2025, cererile trebuie depuse în aplicația EPIDS până la data de 27 septembrie 2025.

Plata consumului de energie electrică se face direct la oficiile poștale, unde cetățeanul trebuie să prezinte factura și un act de identitate.

Tichetul de energie poate fi utilizat în termen de 12 luni de la ultima încărcare, iar soldul poate fi folosit oricând până la data de 31 martie 2026.

În cazul în care beneficiarul acestui drept își schimbă adresa sau componența familiei se modifică, este necesară depunerea unei noi cereri în aplicația EPIDS sau la primăria de domiciliu ori la oficiile poștale.

Pentru întrebări și clarificări, cetățenii pot contacta call-center-ul ANPIS la numărul de telefon 021 9309 sau trimite solicitări la adresa de e-mail: sprijinenergie@mmanpis.ro

Skip to content